Addo - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Addo - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Addo

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

02 December 2014 | Zuid-Afrika, Addo

We zijn inmiddels gevorderd ( we moeten tenslotte naar Kaapstad) tot Addo Elephantpark, met natuurlijk veel olifanten. Wij hebben er "maar" een paar gezien vandaag. Het weer was een beetje druilerig en dan laten de dieren zich kennelijk niet zien. Het is wel een mooi park, stukje kleiner dan het Kruger. We zagen vandaag ook nog struisvogels, wrattenzwijnen, elanden, veel zebra's, en een buffel. Het blijft heel spannend om in zo'n park rond te rijden en iets te spotten. Hoogtepunt waren 2 vechtende olifanten midden op de weg. ( het zag eruit als vechten, maar ja wat weten wij van olifanten?)
We zitten hier in het restcamp, middenin het park. Dat is op zich al leuk. Gelukkig is er ook een restaurant, want we hebben al veel zelf moeten koken.
Gisteren hebben we nog zo'n 200 km langs de oostkust gereden en overnacht op een camping aan de monding van de Great Fish River. We waren bijna de enige gasten. De campings zijn sowieso nooit erg vol.
Dat was het weer.

• 02 December 2014 - 19:29

Pauline:

Als ik al jullie ervaringen zo lees zijn jullie bij terugkomst aan vakantie toe ;-)!!!

• 02 December 2014 - 21:28

Sonja:

Hoi, Addo vond ik een heel mooi park. Toen wij er waren, was het mooi weer en er waren veel olifanten. Het blijven bijzondere dieren! Geniet nog van jullie laatste week in het mooie Zuid-Afrika! Snel afspreken om de verhalen live te horen ;)

• 03 December 2014 - 01:21

Kitty:

Lieve reizigers,
    Het is een soort déjà vu als ik jullie reisverslag lees!
    Olifanten, giraffen, zwijnen, springbokkies, leeuwen, apen...maar elanden????

• 03 December 2014 - 17:41

Atty Slatius:

Hallo. Wij vonden Addo ook een heel mooi park. Hebben er veel olifanten gezien. Jullie hebben al heel wat kilometers afgelegd.
    Valt het weer een beetje tegen? Het is nu toch zomer?.
    Waar gaat de reis nu naar toe. Gaan jullie nu de tuinroute rijden Wij gingen vanaf Addo via de Tuinroute naar Knysne, daarna Oudshoorn, Stellenbosch en zo naar Kaapstad. Er zijn veel wijnproeverijen. Dat is aan jullie wel besteed. We horen het wel. Hier is het nu onder nul en zelfs de eerste sneeuwvlokjes zijn gevallen. Nog een paar nachtjes en dan vieren wij het heerlijk avondje.Nog veel plezier en de groeten aan Wijnand en Janneke