Kaapstad 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Kaapstad 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Kaapstad 2

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

17 December 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Nog 1 verslagje dan. Op dit moment zijn we weer thuis, in het natte Etten-Leur.
Onze tocht naar Robbeneiland gisteren was het slot van een geweldige reis. Om onduidelijke redenen was onze tocht maandag gecanceld. Gelukkig konden we de kaartjes omruilen en dinsdag alsnog gaan. Het liep allemaal en beetje anders dan we gedacht hadden. We hadden geen snelle catamaran om ons naar het eiland te brengen, maar een boot die er een uur over deed. We waren om 12 uur ter plaatse en de rondtocht over het eiland met de bus en de rondleiding door de voormalige gevangenis duurden tot half 3. Daarna weer de langzame boot terug. Het was inmiddels weer hard gaan waaien en door zeer hoge golven voeren we terug. We werden kletsnat van het opspattende water. We waren pas om 4 uur terug in Kaapstad en moesten als een speer naar het guesthouse terug omdat we om kwart over 4 opgehaald zouden worden door een taxi om naar het vliegveld te gaan. Het lukte allemaal net.
Het waaide zondag en maandag keihard. De kabelbaan naar de Tafelberg ging daarom zondag toen wij er aankwamen aanvankelijk ook niet. Maar net toen wij daar arriveerden met de City Sightseeing Bus ging hij open. Het was erg druk, dus het duurde wel even voor we boven waren.
Is wel prachtig om vanaf meer dan 1000 meter hoogte de stad te bekijken, zonder 1 wolkje! Bovenop de Tafelberg maakten we een rondwandeling, er lopen allerlei trails, steeds mooie uitzichten.
We maakten een rondrit met de sightseeing bus, langs alle bezienswaardigheden. Bij het Waterfront gingen we er uit. Dat is ook een bijzondere plek met allemaal restaurantjes, winkeltjes, havens en allerlei ander vermaak. Na een late lunch maakten we het rondje met de bus af.
We liepen aan het eind van de middag terug naar het guesthouse, dat was een stevige tippel, want we moesten bergopwaarts.
Maandag waaide het nog harder. We zijn naar het joods museum geweest, veel gelopen door de stad en weer bij het Waterfront beland.
Prachtige stad is Kaapstad, overal waar je kijkt zie je de imposante Tafelberg, die wij alle dagen zonder wolken hebben gezien.

• 17 December 2014 - 19:47

Ineke Krist:

Hallo Josje en Wil,
    Welkom thuis! We hebben meegenoten van jullie reis en het lijkt ons leuk om binnenkort de Afrikaanse ervaringen met elkaar te delen. Groetjes en tot gauw in het theater(?)