Na 5000 km: Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Na 5000 km: Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Na 5000 km: Kaapstad!

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

13 December 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het zit er op! Dat wil zeggen: we hebben vanmiddag de campers in goede staat weer ingeleverd. En dat na ruim 5000 km. Het inleveradres lag 50 km ten noorden van Kaapstad, dus waren we gisteren al op een camping daar in de buurt beland.
Op het Kaaps Schiereiland hadden we nog 2 mooie dagen. We zijn naar Kaap de Goede Hoop gereden, de meest zuidwestelijke punt van Afrika, en hebben ook de kaap zelf beklommen. Natuurlijk weer prachtige uitzichten. Het was ook prachtig weer. Daarna reden we naar Cape Point, waar je naar de oude vuurtoren op een rots kunt klimmen. Je hebt er ook mooi zicht op Kaap de Goede Hoop.
Beide kapen liggen in het Tafelberg natuurpark en we hebben daar ook nog weer wat klein wild gespot, zoals zebra's, gemsbokken, struisvogels en bavianen. Deze laatste zijn heel speciaal, want ze vangen ook vis.
Gisteren de fraaie kustroute langs Chapmans Peak naar Kaapstad gereden. We kwamen langs de Kirstenbosch Botanische Tuinen, een van de bezienswaardigheden van Kaapstad en die pikten we ook maar gelijk mee. Zeer gevarieerde vegetatie, heel bijzonder.
We moesten dwars door de stad om de noordkant te bereiken, maar dat lukte goed.
Op het Bloubergstrand maakten we alvast foto's van de Tafelberg, die er al een aantal dagen wolkenloos bij ligt. Dat schijnt nogal uniek te zijn.
We zitten nu weer voor een paar dagen in een leuk guesthouse, aan de voet van de Tafelberg. In de achtertuin kunnen we de kabelbaan zien gaan.
Morgen de stad verkennen en maandag naar Robbeneiland. Dinsdag kunnen we ook nog voor een deel in Kaapstad besteden en aan het eind van de middag gaan we dan naar het vliegveld. Dan zit het er echt op.

• 14 December 2014 - 00:15

Pauline:

Geniet nog heel erg van de laatste dagen in dit mooie land en alvast een voorspoedige terugvlucht gewenst. Tot gauw!!

• 15 December 2014 - 08:32

Sonja:

Ben heel benieuwd hoe jullie Robbeneiland hebben ervaren. Tot gauw!