Drakensbergen - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Drakensbergen - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Drakensbergen

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

27 November 2014 | Zuid-Afrika, Winterton

Hier zijn we weer! Zitten op een prachtige locatie aan de voet van de Drakensbergen. We kijken uit op de Castlepeak.
De afgelopen 2 dagen aan de Indische oceaan vertoeft. Maar eerst zijn we nog door het Hluhluwe/Umphalosi natuurpark gereden en daar het we DE LEEUW gezien. We hebben dus al de Big 4: olifanten, buffels en neushoorns volop + 1 leeuw. Nu de luipaard nog, dan hebben we de Big five! Die leeuw kwam af op de restanten van een die een soortgenoot had gevangen, maar inmiddels deden de gieren zich al te goed en kwam de leeuw er niet meer bij. Ons uitzicht was slecht, want alle auto's uit de omgeving verdrongen zich op die plek. Maar we zagen haar. (Het was een vrouwtjesleeuw) De weg door het park was heel slecht, vol potholes (grote gaten). Maar de omgeving schitterend.
Daarna naar St.Lucia gereden, waar onze camping vlak bij de Indische Oceaan lag, in een natuurpark waar vooral veel apen zaten (geen lastige), wel heel leuk met kleintjes aan hun buik geklemd.
Gisteren hebben we gevaren in het estuarium van St. Lucia langs mangrovebossen en tussen de nijlpaarden en krokodillen. Rare jongens die nijlpaarden.
Daarna reden we door langs de oceaan via de snelweg naar Balloti waar onze camping weer vlak achter het strand lag, maar het was zwaar bewolkt en het waaide hard, dus meer dan een wandelingetje langs het strand zat er niet in.
Vandaag 260 km landinwaarts gereden. De hoofdwegen zijn goed en soms kunnen we een stuk snelweg pakken.
Het is al een paar dagen bewolkt met zon, maar wel steeds kortebroekenweer. Vandaag ook weer best warm. We hebben al ruim 2000 km gereden. Treffen de laatste dagen steeds prachtige campings, zonder restaurants of wifi. Tijdens het maken van mijn vorige verslag was ineens mijn (betaalde) internettijd op.
Jullie begrijpen dat het ons zeer goed gaat, hopelijk is dat bij jullie ook zo.
Leuk, al jullie reacties! Dank daarvoor!
Tot de volgende keer, geen idee wanneer dat zal zijn.

• 27 November 2014 - 14:08

Ada En Jos:

Hier is het dikke jassen weer en tijd voor de handschoenen,
    de eerste vorst is in het land.

Wij blijven julle volgen via het interessante reis verslag.

• 27 November 2014 - 14:50

Marieke:

Whaaaa, wat eng, al die beesten! Op naar de luipaard

• 27 November 2014 - 15:55

Ineke:

Nou snappen jullie wel waarom het nijlpaard het lievelingsdier is van Roelof, toch?

• 27 November 2014 - 18:41

Atty Slatius:

Leuk om al die verhalen te lezen. Heel herkenbaar. Zijn we ook geweest hoor ik de meiden steeds zeggen en hebben we ook gezien. Wij alleen geen leeuw. Het verhaal van de olifanten was ook erg herkenbaar. Onze driver wist nier hoe gauw hij moest wegrijden toen er een olifant op ons af kwam. Jullie hebben al veel gedaan zeg. Geniet er van.
    Groeten Atty ( zus van Wijnand)