2e dag Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu 2e dag Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

2e dag Johannesburg

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

16 November 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vandaag was het prachtig weer, niet te warm, veel zon. Om 7 uur serveerde Moira ontbijt. Prima verzorgd, al waren de gebakken eieren met bacon wel een vette hap. Omdat het 's avonds al vroeg donker is, kiezen we ervoor 's morgens vroeg te beginnen en van het daglicht te profiteren.
Net als gisteren haalde Herman ons op met zijn taxi om ons naar het treinstation te brengen. We vertrokken om half 9. De trein, meer een soort metro, bracht ons in het centrum van Johannesburg. Daar vernamen we tot onze lichte teleurstelling dat de hop on hop of bussen vandaag niet reden ivm een wielerronde....
Dus maar weer een taxi genomen naar het Apartheidmuseum. Daar wilden we vandaag heen omdat musea op maandag dicht zijn. Het was indrukwekkend, met vooral veel Mandela. We brachten en flink wat tijd door. Weer terug met een taxi naar het centrum, waar we nog wat rondliepen en aten. Niet zo veel te beleven, op zondag is veel dicht. Maar we kregen wel een indruk van een moderne stad.
Met de trein waren we om 6 uur weer op het station waar Herman ons ophaalde. Morgen naar Soweto, dan met de toeristenbus. Wel weer met taxi en trein naar het centrum.

• 16 November 2014 - 20:00

Pauline:

Hier vandaag alleen maar regen, dus jullie missen hier niets. Ook de rellen rondom de Sinterklaas intocht kunnen jullie missen als kiespijn. Dieptriest