Daar zijn we weer - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

24 November 2014 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Hallo allemaal!
Ja, het bestaat nog: 4 dagen zonder internet of welke verbinding dan ook! We hebben op Schiphol walkie talies gekocht en daar hebben we veel plezier van. De communicatie onderweg tussen onze 2 campers is optimaal. Vooral handig als je pech hebt....
Maar ik zal bij herbegin beginnen:
Na de Blyde Canyon zijn we naar het Krugerpark gereden. We hebben er 3 keer overnacht in leuke restcamps, meestal gelegen aan een rivier.
We hebben heel veel dieren gezien, het is echt spannend om zo'n 500 km rond te rijden en te speuren naar dieren. De leeuw en de luipaard kunnen we nog niet op ons lijstje zetten, maar verder alles wat je maar kunt verzinnen.
Op de tweede dag wilde de camper van Janneke en Wijnand niet starten: accu leeg. Gelukkig kwam er al snel een mechanieker (via de receptie) en konden we vertrekken. Ons vertrek ligt meestal rond 7 uur, we gaan vroeg slapen en zijn vroeg op.
Nadat we een stop hadden gemaakt vlakbij een kudde olifanten met jongen wilde de camper van J en W weer niet starten. (Bij een kudde olifanten met jongen moet je je motor afzetten) wat nu? Telefoon had geen bereik, passerende Zuid-Afrikanen ook niet. Gelukkig kwam er een auto van het park langs en die konden niets anders verzinnen dan dat wij terug zouden rijden naar de laatste camping om dan weer de mechanieker te bellen. Dat is ook gebeurd en gelukt. Maar in de tussentijd waren Janneke en Wijnand voortdurend omringd door olifanten en onze campers zijn net als caravans, dus niet erg stevig als er een olifant tegenaan gaat leunen.....
Maar het is uiteindelijk goed afgelopen. Nadat de motor weer liep dankzij de "wegenwacht" zijn we naar een emergency werkplaats gereden en is er een nieuwe accu ingezet.Daarna was het leed geleden.
Na het Krugerpark zijn we naar Swaziland gereden. Heel bijzonder om daar de grens over te moeten gaan. Papiertje bij de ene slagboom, moet je laten voorzien van een stempel en dat wordt dan weer ingenomen door iemand bij de volgende slagboom. Natuurlijk moet je zelf ook een stempel in je paspoort halen.
Daarna naar een prachtige camping in een natuurpark gereden. De rit erheen was ook heel mooi. We bleven er maar 1nacht, het ook een klein maar fraai landje. Vandaag weer dezelfde grensprocedures
Van
We zijn doorgereden naar Hluhluwe, waar we al weer op een fraaie camping staan, middenin de natuur, alleen bereikbaar via een gravelroad. Morgen gaan we het natuurpark hier bekijken en de dag daarna naar St Lucia aan de Indische oceaan. Daar gaan we een vaartocht maken. Misschien hebben we nu weer vaker internet en kunnen we kortere verslagen plaatsen.
We hebben het erg naar ons zin, het is heel goed toeven in dit deel van de wereld. Het is meestal erg warm, maar niet te. Soms hebben we een onweersbui.

• 24 November 2014 - 19:54

Jacolien:

Ik dacht even die zijn geplet door een olifant, maar dat scheelde dus niet veel.
    Klinkt allemaal erg leuk verder! Heel veel plezier, zal allemaal heel mooi zijn.
    Groetjes, Jacolien en Wil ( zus en schoonzus Janneke en Wijnand)

• 24 November 2014 - 20:12

Ada En Jos:

Wij dachten dat jullie verdwaald waren,of in het ergste geval opgevreten door de wilde dieren,
    Maar gelukkig is er weer kontakt,wij kijken in spanning uit naaar het volgende verslag.

• 25 November 2014 - 18:57

Ineke Krist:

Ha Josje en Wil,
    Wat een heerlijke verhalen. Onze eigen herinneringen komen weer boven. Wat een prachtig land hè?
    Heel veel plezier!! groetjes, Ineke

• 25 November 2014 - 19:37

I.Kalkman-Nieuwenhuizem:

Eindelijk dan een berichtje van mij. Ik wist niet hoe het moest, maar ik kreeg gister van Mirte de goede tips. Wat fijn dat jullie al zoveel hebben gezien. Droom je 's nachts wel eens van de wilde dieren, die jullie overdag hebben gezien? Is het wat je er van hebt verwacht? Hier alles hetzelfde.
    Morgen ga ik lunchen bij Bram en Dieneke. Bram haalt me op in Nieuwehagen.
    Ik wens jullie nog mooie dagen toe ,maar doe voorzichtig. Tot de volgende brief
    Groetjes voor Janneke en Wijnand. Liefs Mam

• 26 November 2014 - 12:19

Sonja:

Het verhaal van de olifanten.... Best eng en ook herkenbaar... Mooi om jullie verhalen te lezen en je hebt gelijk, het is een heerlijk land om te toeren en te toeven. Geniet verder!

• 26 November 2014 - 16:08

Paulien:

Echt super super leuk jullie zo te volgen!
    Hier ook alles goed !
    Liefs P,R, L,M,S