Blyde Canyon - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Blyde Canyon - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Blyde Canyon

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

19 November 2014 | Zuid-Afrika, Soweto

Daar zijn we weer. Gisteren niet zoveel te melden en bovendien was onze eerste camping in een uithoek gelegen ( 8 km van de weg in Dullstroom) Er was geen elektriciteit en geen warm water in de douche, vergane glorie. Een heel verschil met waar we nu zitten, in een resort in de Blyde Canyon, een schitterende plek. Naast veel luxe huisjes (huizen) heeft dit resort ook een plek voor kampeerders met echte badkamers met bad.
Gisteren hebben we onze campers in gebruik genomen. Het duurde best even voor we echt op pad konden. Het eerste stuk was via de snelweg en toen we daar vanaf waren ging het niet meer zo vlot. Vandaar dat we om half 6 maar een camping op gingen, want het is hier om half 7 donker.
Vandaag vroeg vertrokken, voor half 8 al. Het was prima weer en we gingen de Panoramaroute doen.
Voor we daar waren moesten we de Long Tom pas over en toen bleek dat onze campers weinig trekkracht hebben. We kruipen echt naar boven, maar goed we halen het wel.
De Panoramaroute kent vele hoogtepunten en we zagen ze allemaal. Het enige minpuntje was dat het uitzicht bij Gods Window niet zo spectaculair was omdat het erg heiig was.
Later werd het veel helderder en waren de uitzichtpunten spectaculair: diepe uitgesleten potholes waar 2 rivieren samenkomen en grillig gevormde rotsen, waarvan de rondavels het bijzonderst zijn: 3 enorme ronde rotsen.
We zitten nu in het restaurant van ons resort aan een heerlijk wit wijntje. We hebben er lekker bij gegeten! Het prijsniveau ligt hier stukken lager dan in Holland.

• 19 November 2014 - 20:57

Pauline:

Klinkt allemaal geweldig!! Kun je ook foto's meesturen?

• 20 November 2014 - 12:51

Sonja:

Jammer dat het uitzicht bij Gods Window tegenviel. Het is inderdaad een prachtige streek. Geniet ook lekker van de wijntjes. Wacht maar tot je in Stellenbosch komt....

• 22 November 2014 - 11:59

Sanne:

Het klinkt allemaal onwijs gaaf en avontuurlijk!!
    Ook ik ben zeer benieuwd naar de (spectaculaire) foto's.
    dikke kus en zo

• 23 November 2014 - 12:18

Ada:

Hallo Josje en Wil

Ik wacht op jullie volgend verslag.

• 24 November 2014 - 12:17

Marieke:

Word er een beetje jaloers van ... Lijkt me super allemaal!