Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Blijf op de hoogte en volg Josje

14 December 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

De laatste dag in Vietnam begon weer om 6 uur en om 7 uur zaten we al weer in een boot om de drijvende markt van Can Tho te bezoeken. De marktmensen wonen op het schip wat ook hun marktkraam is. Natuurlijk weer erg leuk om te zien.
Om 10 uur reden we weg bij het hotel voor de laatste Vietnametappe, naar het vliegveld van Saigon, nog 5 uur rijden, onderbroken door een lunch op een schitterende locatie in de Mekongdelta. We kregen er zelfs iets te eten wat we nog niet eerder hadden gezien, een soort rijstballonnen. Een klont plakrijst gaat in een grote pan met kokende olie en de kok rolt het balletje met 2 lange lepels door de olie. Het bolletje wordt steeds groter en krokanter. We mochten het proces zien in de keuken en het was nog lekker ook.
Om 4 uur waren we op het vliegveld en om 7 uur ging onze vlucht.
Het was een peulenschilletje om van Vietnam in Cambodja te komen, maar 3 kwartier vliegen. Maar daarna ben je wel even bezig om een visum te krijgen. Achter een lange balie zitten een stuk of 10 mensen in uniform. Je komt bij de eerste en die wuift je meteen door naar de laatste. Daar krijg je een formulier om in te vullen. Daarmee ga je weer naar de eerste en betaalt 30 dollar. Dan gaat je paspoort langs alle anderen en aan het eind staat dan weer iemand die een voor een de paspoorten omhoog houdt, zodat je de jouwe weer in ontvangst kan nemen. De een na laatste man was een driftige stempelaar.
We zijn nu niet meer met een groep. Cambodja is een optionele verlenging. We werden keurig opgewacht door onze gids, Vannak, die ons naar ons hotel bracht.
Vanmorgen gelijk met deze gids en auto met chauffeur naar Angkor Wat gegaan. Daar kwamen we tenslotte voor. Was zeer indrukwekkend, wat een enorme tempels. Het complex is zo uitgestrekt dat je er wel meerdere dagen kunt doorbrengen. We moesten ons beperken tot 3 en toen waren we het ook wel zat. Het was bovendien bloedheet. Het leuke van deze gids was dat hij steeds andere weggetjes nam dan de grote meute. Het is natuurlijk wel toeristisch.
Net een lekker gezwommen in het zwembad van ons hotel.

• 14 December 2016 - 13:08

Pauline:

Ik word op mijn wenken bediend met een nieuw reisverslag :-)

• 14 December 2016 - 21:29

Ada Eggmkamp:

Het klinkt allemaal fantastisch gelukkig zijn er zwembaden goed voor de spieren