Nog steeds Cesis - Reisverslag uit Cēsis, Letland van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Nog steeds Cesis - Reisverslag uit Cēsis, Letland van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Nog steeds Cesis

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

07 Juli 2013 | Letland, Cēsis

Nog steeds op onze camping midden in de natuur in het Gaujapark. We hebben gewandeld en gefietst. Dat laatste valt niet mee, want behalve de doorgaande wegen is alles hier onverhard. Toch vandaag zo'n 40 km gefietst. Het is hier ook niet zo vlak als aan de kust, dus we moesten stevig trappen. Geen lekke band deze keer. Het is hier ook prachtig weer.
Vanmiddag Cesis maar eens goed bekeken. Leuk stadje met een ruïne van een kasteel, maar dat hebben ze bijna overal. Deze kon je bezichtigen en dan kreeg je een lantaarntje met een kaars erin mee om een toren te beklimmen. Als je dan op zo'n donkere wenteltrap ook nog tegenliggers hebt, wordt het lasti.... Het was natuurlijk wel leuk dat ze nog geen elektriciteit hebben aangelegd. Was ook een mooi kasteel trouwens, uit de 13e eeuw. We hebben lekker gegeten op een terrasje aan het centrale plein. Uit eten gaan is hier niet duur, bier ook niet ( nog geen 2 euro voor een halve liter)
Gisteren langs de rivier gewandeld. Verder lekker veel gelezen al.
Morgen gaan we echt naar Estland, Tartu is het doel, stadje in het zuidoosten. Hopelijk hebben ze daar minder muggen, want dat is hier wel een nadeel. Ik zit onder de muggenbulten.
Verder is dit een heerlijke camping, midden in de natuur, met weing anderen. Op dit moment alleen nog een caravan met 2 Duitsers.
Liefs van ons. ( kijken hoe het internet in Estland is. De Volkskrant downloaden duurde gisteren een uur)