Bromovulkaan - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Bromovulkaan - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Bromovulkaan

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

20 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Hè, hè onze laatste lange etappe met de auto zit erop. Weer 7 uur in de auto gezeten, maar we zijn nu aan de oostkust van Java, hebben morgen een rustdag en varen zondag over naar Bali. We zitten nu aan onze dagelijkse biertjes die altijd duurder zijn dan het eten.
Vanmorgen zijn we om half 4 opgestaan om naar de zonsopgang bij de Bromovulkaan te kijken. Vanaf ons hotel gingen we met jeeps omhoog in het pikkedonker.
Het licht worden was een prachtig gezicht. Het landschap en de lucht kregen steeds een andere kleur.
Nadat het helemaallicht was gingen we met de jeeps naar de voet van de Bromo. Dat was hotsen en botsen om er te komen. Het laatste stuk moesten we lopen, dwars door een lavaveld, een stuk klimmen en ten slotte een lange trap op naar de krater. Deze vulkaan werkt nog en in de krater zie je voortdurend rook opstijgen. Om de Bromo heen liggen nog andere vulkanen, het was een prachtig schouwspel.
Om 9 uur waren we weer in ons hotel waar we ontbeten en douchten. Daarna dus weer een lange tocht. We hebben heel Java doorkruist. We zittennu aan zee in Ketapang.
Wij hebben nog steeds weinig zon, hopen dat het bij jullie ook beter wordt.
Liefs van ons vieren.