Jogjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Jogjakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Jogjakarta

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

17 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Hier weer even een update uit Indonesie. Vandaag onze 2e fietsexcursie gedaan. Deze was erg leuk. We hebben op hele oude, slechte fietsen (gestolen in Nderland?) door het platteland buiten Jogjakarta gefietst olv. een gids. Het was heel leuk om het dagelijkse boerenleven mee te kunnen maken. Het tochtje was niet zo lang, 5 km, maar we stopten vaak en mochten dan bij mensen kijken. We zagen tempé maken, matten weven, kleren weven, oogsten, zoute eieren maken, een basisschool en een te veel om op te noemen. Verder bekeken we het paleis van de sultan. De rest van de middag luierden we bij het immense zwembad van ons prachtige hotel. Soms hebben we een heel eenvoudig hotel en dan ineens weer een prachtig luxe hotel. Dat laatste is nu weer het geval.
Gisten zijn we naar de Borobudur geweest, dat was natuurlijk ook een geweldige ervaring. Wat een indrukwekkend bouwwerk. Wij liepen allen rondjes op de diverse niveaus die je kunt lopen. Om uiteindelijk op hetbhoogste niveau, het nirwana te geraken.
Het weer is nu een stuk beter, er blijven veel wolken, maar het regent niet meer. Het is wel warm, maar niet heet. Da's dus best lekker. We staan meestal vroeg op. Vanmorgen om 6 uur, morgen weer om 5 uur, want dan volgt weer een lange rit naar Kediri. We gaan nog een tempel bekijken en die is om 6 uur al open, zoals alles hier.
Voor het eerst moeten we hier voor internet betalen. We hebben maar 2 uur. Dus dit was het voor vandaag.