Baturaden - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Baturaden - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Baturaden

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

15 Juli 2012 | Indonesië, Bukittinggi

Na een rit met onze "eiegen" auto met chauffeur Eddie van bijna 11 uur zijn we vanuit Bandung hier in Baturaden aangekomen. Pfff... Wat een tocht, veel files, druk op de wegen, soms houden we ons hart vast en gaat iets net goed. Java is heel anders dan Sumatra. Soms is er niet veel te zien en is het landschap vrij vlak. Vandaag was het ook nogal bewolkt, dus we hadden weinig uitzicht op de bergen (vulkanen ) langs de route.Het laatste stuk ging in het donker. Eddie bleek de weg naar Baturaden, op een berg gelegen, niet te kennen. We hebben met z'n allen de weg gevonden. Wie het eerst een bord zag gilde: left of hierheen... Afijn het liep weer goed af. Het lijkt hier erg mooi, maar we hebben het niet kunnen zien. We gaan morgen maar vroeg op om nog iets van de omgeving te kunnen zien. Want om 9 uur vertrekken we naar de Borobudur, zo'n 4 uur rijden.
In Bandung hadden we gisteren een fietsexcursie. Dat was een ervaring op zich. We moesten ons gewoon door het verkeer wurmen op onze mountainbikes.... We volgden maar gewoon de gids. We kwamen in een buitenwijk terecht bij een Nederlands sprekende meneer van 78 waarmee we een tijdje op zijn veranda hebben gesproken. Hij gaf (nog steeds) Nederlandse les en was heel goed op de hoogtebvan wat zich in Nederland afspeelde.
's Morgens waren we bij de krater van een nog werkende vulkaan afgezet(die zijn er hier veel) en van daar uit zijn we terug gelopen langs de helling van de vulkaan. Dat was natuurlijk heel leuk, al is die zwavellucht niet altijd prettig.
Vandaag hebben we ook nog een inlands dorp bezocht, wat diep in een dal ligt. Om en te komen moest je 350 tra treden af en natuurlijk weer op als je terug wilde.
Kortom: activiteiten worden afgewisseld met lange autodieven. We zijn alle vier nog goed gezond, al heeft Wijnand wat last van keel en luchtwegen (leve de airco)
Leuk mam, dat je iedere keer reageert op de stukjes! Hoop dat pap snel weer opknapt.
De groeten terug aan Truus de Nie van Wijnand.
Ga nu slapen. Het is hier 10 uur.
Tot gauw, dan uit Yogya.

• 15 Juli 2012 - 17:56

Atty En Jolanda :

Jullie verhalen klinken goed en jullie maken wel heel wat mee. Hier in Nederland mis je niets. Rot weer. Elke dag veel regen en koud. Hoewel het bij jullie ook niet echt stralend weer is. Op de plaatjes staat steds een wolk en regendruppels. Gezellig hoor elf uur in een auto. Jullie zullen nog zitvlees krijgen. Je beleeft in iedergeval genoeg.
    Gisteren het feestje van Anja gehad. Was gezellig. Jullie werden gemist. Ook tijdens het feest van oom Wietze werd naar jullie gevraagd. Zijn ze nu weer op vakantie was de vraag. Ze vonden het wel jammer. volgende keer beter, Nog veel plezier en we blijven julie volgen.

• 16 Juli 2012 - 12:08

Mam:

Lieve allen
    Om met het goede niuews te beginnen : Pap zat me vandaag weer met open ogen op te wachten.
    De koorts is gezakt naar 37 graden
    Zijn eetlust heeft er niet onder geleden. Hij wist op een moment zelfs hoe hij zijn neus moest snuiten...al deed hij deed met zijn vingers
    Hij zei ook een paar keer "Dank je wel"
    Zijn jullie erg moe van de klim en fietstochten of valt dat mee.
    Hier valt nog niet veel te fietsen. Vanmorgen was het droog, maar om 1 uur regende het alweer
    Ik ben al heel wat keren goed nat geregend, maar zoals altijd : het meest viel ernaast
    Het schijnt binnenkort wat te gaasn verbeteren. Ik hoop op droog weer met mijn verjaardag, want ik wil varen op het IJ en nieuwe wijken bekijken, die op oude eilanden liggen
    Geniet nog lekker. Liefs Mam