Over de evenaar - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Over de evenaar - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Over de evenaar

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

11 Juli 2012 | Indonesië, Bukittinggi

Vandaag zijn we aangekomen op het zuidelijk halfrond. We mochten te voet de evenaar passeren en dat was natuurlijk grappig. Het leverde ons alle vier een certificaat op.
We hebben 2 lange dagen achter de rug. We hebben iets meer dan 500 km afgelegd in 2x 11 uur rijden. Dat klinkt erger dan het was, want onderweg was veel te zien en we stopten vaak om iets te bekijken.
Gisteren vertrokken we om kwart over 6 uit TukTuk om de veerpont van 7 uur te halen. Het was een uur varen naar het vasteland. Daarna gingen we over de Trans Sumatra Highway naar het zuiden. Dit is meestal een eenbaansweg en het is er heel druk: auto's, scooters
(veel) busjes, vrachtauto's, zwaarbeladen brommers, alles verplaatst zich langs deze slechte weg, soms moeten we stapvoets rijden om door de diepe kuilen heen te komen. Langs de weg speelt zich dan het dagelijks leven af. Er scharrelen ook veel dieren aan de kanten en natuurlijk ook vaak op de weg. Verkeersregels lijken er nauwelijks te zijn. Wachten is geen optie, iedereen perst zich langs elkaar heen. Het is een wonder dat het allemaal goed lijkt te gaan.
We stopten oa. bij rijstvelden, veel specerijen, kokospalmen, wierookbomen, bruine suiker maken, heetwaterbronnen, goud zoeken in de rivier, markten, ananasplantage. We moeten steeds alles proeven: vers geplukte ananas was erg lekker, kokossap uit een kokosnoot drinken met een rietje iets minder.
Het weer is net als bij jullie van slag. Officieel is het de droge tijd, maar elke dag valt er regen. Gelukkig pas aan het eind van de middag, maar dan kan het ook flink plenzen.
De internetverbinding in dit hotel is niet je dat... Gisteravond had ik mijn verslag getypt en toen was alles weg, omdat de verbinding wegviel. Nu even opnieuw gedaan. Het is nu bijna half 9 en we gaan Bukintinggi bekijken, er is veel te zien.

• 11 Juli 2012 - 17:01

Mam:

Hoi.
    Ik had niet gedacht, dat jullie regen zouden hebben. Wij hebben er soms heel veel van, zoals vanmiddag
    Ik was naar Drunen, naar Arij en Julia.
    Arij is ook aan het dementeren.
    Tien keer hetzelfde zeggen of vragen
    Ik vergat de vorige keer te vragen, hoe d
    e kerkdioenst was. Zingen ze nog steeds zo vreselijk langzaam?
    Hopenlijk hadden jullie er wat aan.
    Morgen komt Marieke
    Groeten van pap!
    Alle goeds en tot horens liefs Mam