TukTuk - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu TukTuk - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

TukTuk

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

08 Juli 2012 | Indonesië, Samosir

We zijn op een eiland in het Tobameer aangeland. Het eiland heet Samosir en het plaatsje heet TukTuk. Het is een plaatsje wat helemaal is ingericht op toeristen, veel winkeltjes en restaurantjes. Alleen er zijn bijna geen toeristen (meer). Voor ons heel plezierig, maar voor de locale niet fijn. ons hotel ligt aan het meer en vanaf het terrasje voor onze kamers hebben we een prachtig uitzicht over het meer. Het meer is een heel oude vulkaankrater.
We zitten in het land van de Bataks. We hebben sinds gisteren veel van hun cultuur gezien, zowel op weg
hier naar toe als vandaag op het eiland. De huizen hebben typische puntige daken. We zagen een paleis, een graftombe van een koning, typische Batakdorpjes en grafhuisjes die overal verspreid staan. Zij zijn nog mooier dan de woningen. Ook zagen we een dansvoorstelling. De Batakklederdracht is mooi en kleurrijk. Onze gids stopt ook steeds als hij iets ziet groeien waarvan hij denkt dat wij het leuk vinden.We hebben veel verschillende soorten planten, struiken en bomen gezien, zoals vandaag kruidnagel en cacao. Gisteren stuitten we op een Batakbruiloft, waar we een kijkje namen en iedereen ons van harte welkom heettte. Erg leuk!
Vandaag zijn we ook nog naar een Batak-kerkdienst geweest (!!) Ook daar waren we zeer welkom! We moesten meezingen en een meneer hield ons een boek voor waarin hij elke lettergreep die gezongen moest worden aanwees. Erg komisch, maar hij was heel tevreden over ons zingen, want ik kreeg een schouderklopje.
We zitten nu aan ons dagelijkse 5 uur-biertje. Zoals jullie begrijpen maken wij het prima. We zijn alle 4 nog gezond.
Morgen hebben we een lange tocht voor de boeg, we moeten al om kwart over 6 weg om de veerboot van 7 uur te halen.
Wordt vervolgd.

  • 08 Juli 2012 - 15:30

    Mam:

    Hallo allevier
    Jullie hebben al heel wat gezien
    Papa en ik hebben ook aan het Tobameer gelogeerd, maar de plaatsnaam moet ik opzoeken
    Vanmorgen kwam Koos. Ik was ook naar de kerk, maar ik denk op een ander uur dan jullie
    Gistyeravond belde Oom Rien, dat ze vanmiddag wilden komen. om 2 uur.
    Toen zijn Koos en ik maar weer teruggegaan naar N. Tante Hennie had haar been weer geblesserd. Nadia heeft het goed verbonden
    Erna gingen ze mee hier naartoe.
    Een druk dagje dus. Papa vond het allemaal grappig, geloof ik, want hij lachte veel
    Ik hoop dat Sanne ook al op haar vacantieadres is gearriveerd
    Tot het volgende breicht.
    Alle goeds Mam

  • 09 Juli 2012 - 16:38

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

  • 10 Juli 2012 - 12:06

    Toos Vijfvinkel:

    Een prachtig verslag en wij hebben het gevoel dat we mee gaan met de reis en zien het helemaal voor ons! We ruiken de kruidnagelen al! Ik zing nu al: " geef mij maar nasigoreng met een gebakken ei..." enz omdat ik het eten ook al ruik!
    We blijf jullie volgen! Verder een voorspoedige reis. Lieve groetjes van Ireen en Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josje

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 32503

Voorgaande reizen:

18 Mei 2017 - 11 Juni 2017

Canada en Alaska

24 November 2016 - 20 December 2016

Het Verre Oosten

14 November 2014 - 17 December 2014

Zuid Afrika

28 Juni 2013 - 05 Augustus 2013

Baltische Staten

25 April 2013 - 15 Mei 2013

Italië

03 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Indonesië 2012

22 April 2012 - 21 Mei 2012

Camperreis 2012

Landen bezocht: