De jungle van Sumatra - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu De jungle van Sumatra - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

De jungle van Sumatra

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

06 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

We zitten nu weer in een superdeluxe hotel in de bergen. Vannacht hadden we een heel eenvoudig hotel, zonder warm water. Het water dat uit de kraan kwam was bruin en er zaten beestjes in...... Wel heel mooi gelegen aan een rivier.
Vanmorgen gingen we al om 7 uur op pad voor een tocht door de jungle. Het doel was orang oetans zien. En dat is gelukt. Het was een lastige tocht omdat het de vorige dag enorm geplenst had, was het erg glibberig. We kwamen wel onder de modder terug. De tocht duurde zo'n 4 uur. Op 2 verschillende plekken zagen we orang oetans en ook nog andere apen zoals gibbons. We moesten ook nog diverse keren de rivier
over, soms via een hangbrug, een keer met een soort
kano. Leuke ervaring dat lopen in de jungle, al die geluiden, van dieren, die wij niet zagen, maar wel hoorden (de gids zei dan wat het was) Prachtige bomen en planten (die wij als kamerplant hebben)
Ondanks het koude water was de douche bij terugkomst in het hotel heerlijk!
Om half 12 vertrokken we weer uit dit hotel voor een autorit van 5 uur . Eerst terug naar Medan en dan verder door. De afstand was niet zo groot, maar de wegen zijn smal en druk.
We eten heel veel fruit, zoals ananas, rambutans, banaantjes, watermeloen. De dappersten onder ons hebben vandaag ook dorian geproefd. Dat is een enorm stinkende vrucht met een aparte smaak, die nog uren blijft terugkomen (ik heb dus niet geproefd)
Toen we aankwamen in het hotel hebben gezwommen in het prachtige zwembad. Alles is hier groot, maar het hotel lijkt in the middle of nowhere te staan. Het is om 6 uur al donker, dus dat hebben we nog niet gecheckt.
We zitten nu aan een biertje....
Liefs van ons alle vier

• 06 Juli 2012 - 17:20

JacolienLeusinkLeusi:

Klinkt goed allemaal, geniet er van!!
    En kijk natuurlijk uit voor de apen

• 06 Juli 2012 - 17:39

Mam:

Leuk, om het bijna van dichtbij mee te maken. Pap en ik hebben in 1992 ook in Medan gelogeerd.
    Bij vrienden van bekenden van ons.
    Gek hè, dat het om 6 uur donkeer is.
    Gister hadden we Siebe op bezoek. Hij vond papa heel goed en opgewekt. Hij had misschien iets anders verwacht.
    Wij hebben ook volop hitte, maar niet steeds zonnig.
    Goede reis verder. Liefs Mam

• 06 Juli 2012 - 19:27

Sonja:

Hangbruggen en kano's zijn niet echt mijn ding maar ik gun het jullie van harte. Blijf schrijven!! Groetjes uit een warm Utrecht.

• 06 Juli 2012 - 20:32

Atty:

Moet ik nu medelijden hebben of toch maar niet. Ja thuis een heerlijk bad en lekker warm water maar.....geen orang oetangs. Het is maar waar je voor kiest. Nog veel plezier.