Laatste dagen in CanadaDit is het laatste verslag - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Laatste dagen in CanadaDit is het laatste verslag - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in CanadaDit is het laatste verslag

Blijf op de hoogte en volg Josje

02 Juni 2017 | Cambodja, Phnom-Penh

Dit is het laatste verslag uit Canada. Zaterdag gaan we op cruise naar Alaska, ws. zonder wifi.
We hebben heerlijk en gezellig gegeten met Loes en Serve. Op hun camping, die vlak bij de onze lag, was een restaurant. Bij de onze daarentegen hadden ze een wasmachine en we moesten echt eens een wasje doen.
De volgende morgen gingen we naar 2 watervallen. Wells' Grey Park stikt van de watervallen, we kozen voor de hoogste en de breedste. De Helmcken waterval was 141 m hoog en behoort daarmee bij de hoogsten van Canada. De Dawsonfalls waren niet zo hoog maar wel erg spectaculair. Het water donderde echt de rivier in.
We reden daarna naar een schitterende camping aan het Heffey Lake., iets ten noorden van Kamloops. We waren de enige gasten en stonden pal aan het meer. 's Avonds weer kampvuur!
Mijn 65 e verjaardag begon met een feestelijk ontbijt. Daarna reden we naar Kamloops waar we het Secwepemc Museum en Heritage Park was. Zeg maar een Indianenmuseum. Heel interessant en een must omdat onze hele reis eigenlijk door hun oorspronkelijk gebied ging.
In Kamloops, een wat grotere stad dronken we koffie, met verjaarsgebak, erg lekker! Vervolgens reden we naar Hope en onderweg begon het vreselijk te gieten..... Dat was eigenlijk voor het eerst, dus ons hoor je niet mopperen. Onze een na laatste camping ligt prachtig tussen de bergen en heeft een gebouwtje waar je droog kunt zitten. Met een paar flessen wijn en toebehoren namen wij het in bezit. We konden er zelfs een vuurtje stoken in de haard. Supergezellig!
Morgen gaan we hier in Hope nog wat rondkijken en rijden dan naar Surrey, een voorstad van Vancouver. Zaterdagmorgen vroeg brengen we dan de campers terug en gaan we aan boord van de Nieuw Amsterdam. We zijn een paar keer aan wal en indien mogelijk sturen we weer een bericht de wereld in. Liefs.
PS. Geen idee waarom we maar steeds in Phnom Phen blijven. Ik heb al van alles geprobeerd.

• 02 Juni 2017 - 09:54

Ada Eggenkamp:

Wat gaat de reis snel vel plezier op het laatste stukje

• 02 Juni 2017 - 10:42

Marjo Streefkerk:

leuke plek om je verjaardag te vieren zeg!
    Klinkt allemaal super!
    veel plezier in Alaska...zal ook wel prachtig zijn!