Revelstoke, Yohopark,Kootenay en Banff - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Revelstoke, Yohopark,Kootenay en Banff - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Revelstoke, Yohopark,Kootenay en Banff

Blijf op de hoogte en volg Josje

26 Mei 2017 | Cambodja, Phnom-Penh

Wifi op campings in Canada is niet vanzelfsprekend. We hebben net heerlijk gegeten in Banff. In het restaurant hebben ze wifi. Van middag hier aangekomen, in the Rocky Mountains. Erg mooi hier! Vandaag (het is nu donderdag) een mooie rit hier naar toe gehad door Kootenay Park. Daar gewandeld, overal zijn trails en bij een diepe canyon geweest. Het weer was prima, niet meer zo warm. Even terug naar waar we gebleven waren.
We hadden een fantastische dag hadden we in Revelstoke. Het stadje ziet eruit als in een Western. Het was zeer warm en we konden weer in de zon ontbijten, aan de picknicktafel die elke campingplaats altijd heeft.
Daarna gingen we naar Mount Revelstoke. Helaas was de weg die naar de Meadows in the Sky liep, vanaf de eerste parkeerplaats gesloten wegens de sneeuw die boven nog lag. Daarom gingen we te voet naar boven. Prachtige uitzichten natuurlijk op de Columbiarivier en de bergen in de omgeving. De sneeuwtoppen schitterden in de zon.
Na een uur klimmen zagen we nog geen sneeuw, dus gingen we maar weer terug. Er was ook alweer gewaarschuwd voor beren en we zijn geen helden. Ik zie ze liever vanuit de camper.
Bij Revelstoke is ook een stuwdam in de rivier met een bezoekerscentrum. Een aparte ervaring om diep in en bovenop de dam te zijn. ( met een lift naar boven) Indrukwekkend bouwwerk, een van de tientallen dammen in dit gebied.
In het stadje lekker gegeten op een terras. We waren vandaag met 1 camper op stap, er zijn 4 zitplaatsen.
Dinsdag verder getrokken naar Golden. We gingen door het Glacier park, waar 400 gletsjers zijn. Vanaf de weg kon je er veel zien. Het was nog steeds geweldig, stralend zonnig weer, dus natuurlijk weer geweldige bergtoppen. Bovenop de Rogerspas was een monument en een bezoekerscentrum. Alle wandelpaden waren afgesloten omdat er (smeltende) sneeuw lag. Gelukkig vonden we nog een wandeling, iets lager gelegen, naar Bear Creek met een schitterende waterval. Hij spatte zo hoog op dat je nat werd als je te dicht bij kwam.
We belandden in Golden op een camping bij een ranch, een enorm terrein, waar we prachtige plekken tussen de bomen kregen. Er was ook een heel fijn toiletgebouw, waar je je schoeisel uit moest doen als je naar binnen wilde....
Woensdag was het compleet ander weer, maar een graad of 12. We hebben toch stoer buiten ontbeten.
We wilden door het Yohopark. Bij het bezoekerscentrum kregen we te horen dat veel zijwegen, alweer waren afgesloten wegens sneeuw. We waren vlakbij het plaatsje Field, met mooie houten huizen, waar we gingen lunchen omdat er inmiddels (natte) sneeuw viel. We gingen toch ook nog kijken bij een natuurlijke brug, door een rivier gevormd. Het water stroomde er brullend doorheen. We reden ook nog naar Emerald Lake. Dat heeft een prachtige groenblauwe kleur, maar zag er in de vallende sneeuw toch anders uit.
Toen hadden we er genoeg van en maakten we rechtsomkeer en reden naar Radium Hotsprings. Onderweg was de sneeuw overgegaan in regen en toen we op de geweldige Redstreak camping waren gearriveerd was het zelfs weer droog. Redstreak is een enorme natuurcamping, tegen een berghelling gelegen. We maakten vanaf de camping nog een fraaie bergwandeling. Al met al toch een welbestede dag.
We zaten zelfs nog een uurtje buiten met een biertje en een wijntje, wel met dikke jassen aan. Hebben we die ook niet voor niks bij ons!
Geen idee wanneer we weer wifi hebben.

• 26 Mei 2017 - 11:56

Ada Eggenkamp:

zon en regen en sneeuw alles is er met of zonder wifi maar alle verslagen zijn mooi

• 26 Mei 2017 - 18:48

Trees Eggenkamp:

Banff doet een belletje rinkelen. Ik was er in 1975/76. Eeuwen geleden dus. Leuk dat we kunnen meegenieten van jullie reis.