De eerste dagen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Josje

20 Mei 2017 | Cambodja, Phnom-Penh

De 2e dag van deze reis is al weer voorbij. De vliegreis verliep zeer voorspoedig. Het wachten bij de veiligheidscontrole stelde niets voor. We hadden ons op het ergste voorbereid. We vlogen over Groenland en dat kon je helmaal zien liggen in de zon. prachtig!
Vandaag Vancouver bekeken. We namen de Hop on hop off bus, de snelste manier om al het fraais van een stad te zien. Het was bewolkt weer, maar de temperatuur was goed en af en toe hadden we een beetje zon.
Vancouver is een prachtige stad, waar het verkeer zich kalm verplaatst door zeer brede straten. De flatgebouwen zijn hoog, maar vaak zeer fraai, veel is redelijk nieuw.
We wandelden een stuk door het enorme Stanleypark met o.a. handgesneden totempalen, een nog werkend kanon (wordt elke avond om 9 uur afgeschoten) vuurtoren en vele paviljoens en theehuizen. Het park is een soort uitloper in zee., aan alle kanten zijn stranden.
We liepen ook over Granville eiland met een grote voedselmarkt en veel winkeltjes en restaurantjes. We zagen in de jachthaven zelfs een paar zeehonden, terwijl het eiland midden in de stad ligt.
Ook Chinatown deden we te voet. Het centrum van de stad, waar ook ons hotel is, is zeer compact. Aan het eind van de middag gingen we met de lift omhoog in de Vancouver lookout, een soort Euromast. We hadden een prachtig uitzicht over de stad en het restaurant helemaal bovenin draaide zelfs terwijl je iets zat te drinken 360 graden rond. In ons geval natuurlijk een biertje.
Op de dag van aankomst hadden we het hele Waterfront al belopen waar ook een hoop te zien was, veel uitkijkplekken over het water. Vancouver ligt niet meteen aan zee, maar aan een zeearm. Het is een echte havenstad. Na een vlucht van ruim 9 uur kwamen we in de middag aan, terwijl het in Nederland al nacht was. Maar de overbrugging van de tijd leverde geen problemen op. We gingen wel vroeg naar bed natuurlijk.
Het is nu inmiddels zaterdag en om half 9 halen we de campers op. De taxi komt om 8 uur. Da gaat het pas echt beginnen!

• 20 Mei 2017 - 17:22

Pauline:

Wat ontzettend leuk om jullie belevenissen zo weer te kunnen volgen. Veel plezier!!

• 20 Mei 2017 - 18:26

Ada Eggenkamp:

leuk weer mee te gaan via waar ben je geniet ervan