Phnom Penh 2 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Phnom Penh 2 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Phnom Penh 2

Blijf op de hoogte en volg Josje

17 December 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Hier komt het laatste verslagje.
Vanmorgen om half 9 opgehaald door een leuke vrouwelijke gids. Zeg maar een vrolijk typje. We gingen gelijk in de riksja voor een fietstocht door de stad (hier heet zo'n ding een cyclo) de stad is net zoals elke Aziatische stad een enorm gekrioel.
We werden afgezet bij het koninklijk paleis. Wat een pracht en praal, vooral veel bling bling. Maar wel bijzonder. Daar bij vergeleken is Willem Alexander toch maar heel gewoontjes.
Er was ook een groot tempelcomplex bij, de Zilveren Pagode. De vloer is van zilver, maar voor de rest veel goud en edelstenen.
Na het paleis gingen we verder met een minibusje. Naar nog weer een tempel, een heuvel met een tempel en onderaan een grote, werkende klok op een grasveld. Ook het Nationaal Museum zat in het programma. Mooi gebouw, maar rommelige tentoonstelling. Wel een mooie aanvulling op de Angkor tempels.
In de middag naar het Genocide museum, een hele nare plek, waar tijdens het bewind van Pol Pot vreselijke dingen zijn gebeurd en tenslotte naar de Killing Fields. Akelig, maar je kunt er niet omheen als je in dit land bent.
Daarna nog naar de Russische Markt. We waren pas om 5 uur terug in het hotel, een onverwacht lange dag.
Morgenochtend rustig aan, nog even bij het zwembad liggen en in de middag naar het vliegveld voor de lange terugvlucht.
Dank voor het lezen en voor de reacties. Leuk dat er zo wordt "meegereisd" Liefs, Wil en Josje

• 17 December 2016 - 17:12

Pauline:

Geniet nog even van de laatste momenten daar en alvast een goede en veilige terugvlucht gewenst!

• 17 December 2016 - 17:41

Ada Eggenkamp:

mooie beschrijving allemaal goede terugvlucht en weer veilig in het koude donkere kikkerlandje liefs Ada

• 18 December 2016 - 13:45

Ineke:

We hebben genoten van jullie verhalen. Goede reis en tot donderdag!