Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Phnom Penh

Blijf op de hoogte en volg Josje

16 December 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Vanmiddag aangekomen in Phnom Penh, de hoofdstad en laatste stad die we deze reis bezoeken. Na een autorit van bijna 9 uur. We vertrokken vanmorgen om 7 uur. We stopten onderweg vaak om iets te bekijken of fotograferen. Zo waren er nog restanten van tempels in de jungle verborgen. Daar mochten we op de fiets heen. Leuk! Er was een dorpje met een stenen brug uit de 7e eeuw. Bij een ander dorp verkochten ze gefrituurde tarantula's en andere insecten. Het voedsel van de toekomst, maar hier eten ze het. Het proeven hebben we deze keer maar achterwege gelaten. Wil heeft nog wel zo'n reuzenspin op zijn hand gehad...
Verder keken we nog bij een steenhouwersdorp, waar enorme Boeddhabeelden gemaakt werden. En natuurlijk was er een lunch.
We hebben het plattelandsgemeente hier wel goed kunnen zijn. Het is een zeer arm land.
Gisteren hadden we nog een excursie naar het grootste meer van Cambodja, Tonle Sap. Daar zijn drijvende dorpen. Alles is er in een dorp: huizen, winkels, scholen, apotheek etc. Maar alles drijft en verplaatst zich met de waterstand. Wel weer apart.
Terug in de stad gingen we nog naar het prachtige Angkor Nationaal Museum. We namen 2 keer een brommertaxi, een karretje achter een brommer, omdat er een paar stevige buien vielen.
Morgen gaan we met een gids deze stad verder bekijken.

• 16 December 2016 - 12:59

Marieke:

Het gaat maar door, hè? Geweldig! Krijg er beetje reiskoorts van ...

• 16 December 2016 - 20:58

Ada Eggenkamp:

Het blijft maar doorgaan zoveel informatie alsof je zelf mee reist