Hoi An 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Hoi An 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Hoi An 2

Blijf op de hoogte en volg Josje

05 December 2016 | Vietnam, Hoi An

Het 3 daags verblijf in Hoi An zit er bijna op. Het was erg leuk hier ondanks dat gisteren de halve oude stad overstroomd was. We konden toen niet alles bezichtigen, maar wat we gemist hadden konden we vanmiddag zien, want op wonderbaarlijke wijze was het water al weer gezakt. Met man en macht is men bezig ook de achtergebleven modder te verwijderen.
Het is niet helemaal droog gebleven, nu hebben we af en toe een bui(tje) Het is wel steeds 26 graden. De zon zien we niet veel.
Vanmorgen hebben we My Son bezocht, de ruïnes van Chamtempels, een oud uit India afkomstig volk. Dat ligt 40 km ten zuidwesten van Hoi An, in de bergen. Helaas was veel bij bombardementen door de Amerikanen verwoest. Maar je kreeg wel een goede indruk. Er was ook wel het nodige gerestaureerd. Onze Vietnamese gids, Hui, kan goed vertellen. Hij spreekt duidelijk engels. Hij maakt ook de hele reis mee. Onze groep bestaat uit 21 mensen. Vanmorgen gingen er maar 11 mee.
In Hoi An zelf, een 17e eeuws handelsstadje, hebben we tempels, handelshuizen, grafmonumenten, de markt en de Japanse brug bekeken.
De komende dagen brengen we door aan de kust. Iedereen hoopt op zon, maar wij vinden het eigenlijk wel lekker dat het niet zo heet is. We hebben morgen igg een lange busdag voor de boeg. We moeten nog heet wat kilometers tot Saigon.

• 05 December 2016 - 21:25

Ada Eggenkamp:

heel indrukwekkend jullie reis leuk om te lezen hoe het daar is