Hue - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Hue

Blijf op de hoogte en volg Josje

01 December 2016 | Vietnam, Dong Hoi

Om 6 uur vanavond aangekomen in Hue, voormalige koningsstad. Helaas is het vanmiddag gaan regenen en dat schijnt zoete blijven de komende dagen. Hebben we onze poncho's tenminste niet voorsnijd meegenomen.... Het mag de pret niet drukken!
Vanmorgen hadden we een vrije ochtend in het fantastische resort in Dong Hoi. Maar het was vanmorgen al geen zwem-of strandweer. We hebben wel een mooie wandeling gemaakt en verder lekker geluierd.
Vanmiddag naar de DMZ gereden, gedemilitairiserde zone, vlak bij de 17e breedtegraad, de voormalige grens tussen Noord en Zuid. We bezochten Vinh Moc, een met de hand gegraven tunnelsysteem waar tijdens de oorlog 300 - 600 mensen leefden. Je weet niet wat je ziet. Zulke smalle donkere gangen met nissen van 2 m2 waar hele gezinnen leefden. Onvoorstelbaar!
Verder bezochten we een oorlogskerkhof, een museum en de brug tussen Noord en Zuid, waar we lopend over heen gingen. Best indrukwekkend allemaal om in dit gebied te zijn. Het is goed om ook het leed wat dit land is aangedaan te zien.
Maar vanavond hebben we weer heerlijk gegeten in het oude centrum. We krijgen bijna elke dag 2 keer een geweldige maaltijd. Het begint altijd met soep en daarna krijg je na elkaar allemaal verschillende schotels met allerlei soorten vlees en groenten. Beetje tapas idee. Er is altijd plakrijst bij.

• 01 December 2016 - 16:35

Jaap Lucieer:

Hoi Josje,
    Ik zou spontaan boeken nu ik dat allemaal lees. Hoe warm is het daar?
    Veel plezier vanuit een miezerig en koud Etten-Leur,
    Jaap

• 02 December 2016 - 10:44

Ineke:

Hallo Josje en Wil,
    Heel leuk om met jullie ' mee te reizen'
    We beleven het indrukwekkende en mooie Vietnam opnieuw dankzij jullie verhalen.
    Hier vooral bezig met surprises en gedichten....
    Veel plezier en we kijken uit naar de volgende etappe.
    Liefs , Ineke

• 02 December 2016 - 16:55

Ada Eggenkamp:

Hallo wil en Josje

Volgens mij kom je tijd tekort om alles goed te zien groet Ada