Ignalina - Reisverslag uit Ignalina, Litouwen van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Ignalina - Reisverslag uit Ignalina, Litouwen van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Ignalina

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

19 Juli 2013 | Litouwen, Ignalina

Ja, daar zijn we weer. Al op de 3e camping zonder internet. Zit nu een verslag te maken in het bezoekerscentrum van het nationale park Aukstaitija in Litouwen. Gisteren zijn we de grens overgestoken van Letland naar Litouwen.
Woensdag hebben we langer gereden dan we van plan waren. Langs de rivier de Daugava, prachtige route weliswaar, konden we nergens een camping vinden. Uiteindelijk belandden we in Jekabpils waar volgens een van onze boekjes een camping zou moeten zijn. Na heel veel vragen en heen en weer rijden is een mevrouw van een benzinepomp voor ons uit gereden om ons te brengen waar we wezen moesten. Super aardig natuurlijk. De enige aanwijzing die er was hadden we over het hoofd gezien: een paaltje met een tentje erop. De "camping" lag heel idyllisch aan een meertje. Er was verder weinig:een picknickplaats en een paar houten zomerhuisjes.
Gisteren naar Daugavpils gereden, een leuke stad in het zuidoosten van Letland, die nogal Russisch aandeed. Het is de geboortestad van Mark Rothko en natuurlijk was daar ook een museum met zijn werken en werk van navolgers. Dit was in het oude fort, dat helemaal opnieuw is opgebouwd. De stad is in WO2 voor 80% verwoest. Aan het eind van de middag zij we nog even doorgereden tot net over de grens. Daar hebben we ook weer op een leuke, rustige camping gestaan.
Nu zitten we weer in de natuur, dit is een bosrijk merengebied en vanmiddag gaan we fietsen.
Liefs

• 19 Juli 2013 - 18:31

I.Kalkman-Nieuwenhuizen:

Hallo
    Wat zien jullie veel en vaak met mooi weer.
    Nou, wij doen ook goed mee, alhoewel er vandaag nogal wat wind was en is
    We gingen gewapend met 8 rolstoelen naar de uitverkoren picknickplek. Onder de bomen.
    Ik dacht, dat ik nog zou moeten helpen met brood smeren, maar toen ik om 11.15 uur aankwam, was alles al klaar en ingepakt. Ze kunnen toch nog iets. Ik was laa, omdat mijn hulp er was.Ik had bedacht maar een mes en een vorkje mee te nemen. Wat goed uitkwam. want er waren alleen dubbele boterhammen
    Papa genoot er zichtbaar van. Er was voor ieder nog een ei en een fruitspies en drinken
    Het verkeer reageert goed op een stoet(je) met rolstoelen en blikken van : ach, wat lief.
    Ik ben ook weer naar huis gelopen, dus beweging genoeg voor deze dag.
    Nou eerst een paar rustige dagen en dan Di varen. Het blijft mooi weer!!!
    Wanneer beginnen jullie aan de terugtocht en hoe?
    Een heel goede reis nog Liefs Mam