Eerste dag in Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Eerste dag in Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Tallinn

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

12 Juli 2013 | Estland, Tallinn

He, he, 't duurde toch weer even voor we bruikbaar internet hadden. Zitten nu in Tallinn op de City Camping. Camping is teveel eer voor deze parkeerplaats tussen een hoog flatgebouw en een paar loodsen. We staan aan het enige stukje gras hier. Dat dan weer wel. Dat kwam omdat we hier om half 1 al aankwamen. Vanmiddag al op de fiets naar de stad geweest (4 km) Hele bijzondere stad! Hier en daar nog echt middeleeuws.
Woensdag naar Narva gereden, de grensstad met Rusland. De landen worden gescheiden door een rivier en aan weerskanten staat een enorm kasteel. Aan de Etste kant hebben we het kasteel bezichtigd en de toren beklommen. Vandaar een mooi uitzicht op Ivangrod en de grensperikelen (lange rijen) de grens passeer je door een brug over te gaan.
Op de terugweg gingen we nog even langs Sillamaae, een model Sovjetplaats. Bijzonder om te zien. In Oost Estland is 80% van de bevolking Rus. Overal wordt Russisch gesproken.
We zijn weer terug naar Toila gegaan omdat de camping daar goed was bevallen.
Gisteren zijn we naar het schiereiland Kasmu gegaan, gelegen in het Lahemaa natuurpark. Daar waren we meteen op het noordelijkste puntje van onze reis. We stonden bij wijze van camping bij mensen in een hele grote voortuin. Geen voorzieningen, alleen een poepdoos boven een beerput en een kraantje. Wel een prachtige plek. 's Middags een lange wandeling gemaakt, het schiereiland rond. Je loopt meestal door het bos met uitzicht op zee, soms langs het strand. Er lagen ook overal enorme keien uit de ijstijd, soms wel meer dan 10 m. hoog.
Morgen nog een dagje Tallinn en daarna gaan we nog naar 1 of 2 eilanden voor de westkust.
Het is nog steeds prima weer. Veel zon, rond de 22 graden.
Dit was hem weer. Liefs en groeten van ons.

• 14 Juli 2013 - 15:35

I.Kalkman-Nieuwenhuizen:

Hallo.
    Fijn weer wat te horen. Hier hebben we dan wel 25 gr. maar zonnig....Nee
    Jullie zien wel van alles. Is het wat jullie er van hadden verwacht? Had je er veel over gelezen?
    Kom je over Polen terug, of weer met de boot. Misschien moet ik nog helemaal niet over de terugreis praten.
    Vanmorgen toen Marieke bij N. aankwam, begon pap heel enthousiast te zwaaien. Ik had haar nog niet gezien
    Dat is toch best een flinke afstand. Verder geen nieuws te melden Heb het goed.
    Liefs Mam