Ferrara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Ferrara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Ferrara

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

06 Mei 2013 | Italië, Ferrara

Weer een mooie dag gehad. Volgens de voorspelingen zou het een regenachtige dag worden, maar dat viel erg mee. Geen dus. Gisteravond en vannacht wel, maar dat is niet erg.
Ferrara was weer een bijzondere stad. Om de stad loopt een volledige middeleeuwse stadsmuur waarlangs je kunt fietsen. Het rondje is zo'n 12 km! Wat wij natuurlijk wel fietsten.
Het middeleeuwse centrum wordt gedomineerd door een enorm kasteel, een gemeentehuis, wat ook wel een kasteel lijkt en een enorme kathedraal. Verder veel kleine smalle straatjes geplaveid met keitjes. Veel middeleeuwse panden ook nog. Kortom bezienswaardig en onbekend, dus niet toeristisch of druk. We staan nu op de camping bij Ferrara, waar het heel stil is, ook een beetje modderig. We zitten nog steeds buiten, aan de temperatuur ligt het niet. Morgen naar Padua.

• 06 Mei 2013 - 21:39

I.Kalkman-Nieuwenhuizen:

Hallo. Net het bericht over Ferrara gelezen. Wij hebben er 1 nacht geslapen. We kwamen van
    Ravenna en namen de volgende dag de autoslaaptrein in Verona.
    We wilden daar dus al een stukje in de buurt zitten. Bij die muur hadden we de auto geparkeerd,
    op zoek naar een slaapadres. Maar we konden er geen vinden
    Toen reden we naar de stadspoort en daar vlak naast lag een .....hotel, met plaats voor ons.
    We zijn toen de stad ingelopen, waar we van genoten. Grappig, dat jullie daar ook terecht
    kwamen. Hier alles hetzelfde met vandaag, en ook gisteren, een mooie dag.
    Voor morgen hebben ze ons weer regen (met wellicht ook onweer) toegezegd en zakken we van 24
    naar 15 graden. Erg leuk
    Nog fijne dagen gewenst Liefs Mam