Cassis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu Cassis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Josje Eggenkamp - WaarBenJij.nu

Cassis

Door: Josjewil

Blijf op de hoogte en volg Josje

25 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Na 4 dagen zijn we bij de Middellandse Zee aangekomen, we zitten nu in Cassis, een kleine toeristische plaats, die zo is als je het je voorstelt. Veel jachtjes en andere bootjes in de haven, veel terrasjes en winkeltjes. Onze camping ligt hoog boven het plaatsje. Met de fiets naar de haven gaat prima, naar boven is zwaar! De kust is heel rotsachtig, vanmiddag hebben we gewandeld in een calanque, een diepe inham van de zee tussen de rotsen.
Het weer is nog wat wisselvallig. Overdag was het lekker zonnig, maar er waaide een frisse wind. Geen regen.
Gisteren waren we in Aix en Provence. Leuke, bezienswaardige stad.
De eerste 2 dagen hebben we vooral veel gereden. De eerste dag tot Besancon, waar we op een parkeerplaats in de stad hebben overnacht. Het was daar nogal lawaaiig.
Ook na de tweede dag hebben we overnacht op een camperplaats, in Le Teil, aan de Rhône, iets ten noorden van Orange.
Het is hier het hele jaar hoogseizoen. De camping waar we nu staan is flink vol.
Morgen gaan we verder langs de kust, richting het oosten.